M. BARTOŠOVIČOVÁ: Na základe čoho ste sa rozhodli pre štúdium psychológie? M. TÓTHOVÁ ŠIMČÁKOVÁ: Do psychológie som sa zamilovala na strednej škole. Chcela som byť učiteľkou pre malé deti v materskej škole, ale ako som prišla k prvým kontaktom s psychológiou fascinovalo ma poznanie, emócie, vnímanie, sociálne vzťahy a už mi bolo jasné, že chcem ísť študovať ďalej. Inak […]

M. BARTOŠOVIČOVÁ: Na základe čoho ste sa rozhodli pre štúdium psychológie?

M. TÓTHOVÁ ŠIMČÁKOVÁ: Do psychológie som sa zamilovala na strednej škole. Chcela som byť učiteľkou pre malé deti v materskej škole, ale ako som prišla k prvým kontaktom s psychológiou fascinovalo ma poznanie, emócie, vnímanie, sociálne vzťahy a už mi bolo jasné, že chcem ísť študovať ďalej. Inak som mala byť podľa rodiny právnička, a dnes viem, že by mi išlo, myslím si, aj toto povolanie.

M. B.: Čo najviac trápi deti v súčasnosti?

M. TÓTHOVÁ ŠIMČÁKOVÁ: Deti a mladí ľudia sú dnes zaťažení, tak ako dospelí, rôznymi okolnosťami zo svojho života, trápi ich učenie a jeho náročnosť, ťažkosti im robí stres, nároky či slabá motivácia. Náročne sa orientujú v sociálnych vzťahoch medzi rovesníkmi aj s dospelými, aj v rodinnej konštelácii, hlavne, ak majú rozpadnutú rodinu, či s učiteľmi. Pomaly sa na začiatku rozvíja ich virtuálny svet (napojenie na internet) a ten často skončí problematickými situáciami (fenomén cudzej osoby, anonymita, kyberšikana, závislosti), ktorým sa už roky venujem.

M. B.: S akými druhmi závislosti sa stretávate vo svojej praxi?

M. TÓTHOVÁ ŠIMČÁKOVÁ: Predstavte si dieťa či mladého človeka s internetom a technológiami v rukách a tam sa dostaneme k závislosti v útlejšom aj staršom veku na počítačových hrách, vekom sa rozbehne závislosť na sociálnych sieťach a chate. Dievčatá majú nároky na svoju stravu a deje sa, že sa stanú závislé na prejedaní alebo zase na hladovaní, čo je o ich seba-obraze a často si návody na to nájdu na internete.

Prečítajte si celý článok na: vedanadosah.cvtisr.sk